UDSOLGT - ARTIST TALK: Hans og Birgitte Börjeson fra Fulby Keramik

Torsdag den 16. februar kan du komme til artist talk med Hans og Birgitte Börjeson fra Fulby Keramik i forbindelse med deres 60-års jubilæumsudstilling på Sorø Kunstmuseum.

Det er gratis Udstillingen vises i museets publikumssal i perioden 9. - 19. februar 2023.

Fulby keramik fylder 60 år og det markeres med en udstilling på Sorø Kunstmuseum fra den 9.-19. februar. Parret bag keramikken Hans og Birgitte Börjeson har gennem alle årene boet og arbejdet lidt uden for Sorø i landsbyen Fulby. Mange forbinder først og fremmest Fulby-keramik med saltglaseret stentøj. Selvom Hans og Birgitte også laver fade og skåle af porcelæn med celadonglasur, så er det indenfor det saltglaserede, at de har sat de stærkeste spor og høstet mest anerkendelse, bl.a. med priser på den første World Ceramic Biennale i Korea i 2001. Parret har også udstillet deres keramik på bl.a. Designmuseum Danmark i København og keramikmuseet CLAY i Middelfart.

Torsdag den 16. februar fra kl. 16-17 kan du høre dem fortælle om deres mangeårige arbejde med keramikken.

Alm. billet inkl. kaffe og entré til museet: 110 kr.

Klubbillet inkl. kaffe: 50 kr.