FAMILIESØNDAG: Fastelavn

Søndag den 27. februar fejrer vi fastelavn på Sorø Kunstmuseum!

Vi lader os inspirere af sanseudstillingen Underverdenens Parykparade og arbejder med parykker og masker i værkstedet, som kan bruges til fastelavns-udklædningen.

Familiesøndage er et fast tilbud for børn den sidste søndag i hver måned fra kl. 11- ca. 12.30. Dagen består først af en omvisning i børnehøjde med sjove øvelser undervejs. Bagefter er der en kreativ opgave i børneværkstedet, som tager udgangspunkt i noget af det, I lige har set i udstillingen.

'Underverdenens Parykparade' af kunstneren Seimi Nørregaard har skabt en udstilling, der er helt anderledes end normalt: man må nemlig røre ved og kravle på kunsten! Den er den første i en ny serie af legende, sansemættede udstillinger, der hvert andet år vil finde sted på Sorø Kunstmuseum. Udstillingerne skal appellere til nysgerrigheden og give lyst til at bruge alle sanser – at røre, lytte, lugte, kravle, ligge eller spille en rolle.

Til Familesøndagen d. 27/2 går vi på opdagelse i Underverdenens Parykparade. Her finder vi inspiration til at lave fantastiske parykker og masker i værkstedet efterfølgende.

Pris:

25 DKK. pr. barn.

Voksne gratis ved betalt entré eller med klubkort.

Sorø Kunstmuseum Familiesøndage Storgade 9