FAMILIESØNDAG: Underverdenens Parykparade

Søndag den 30. januar er der igen Familiesøndag på Sorø Kunstmuseum!

Vi lader os inspirere af den helt nyåbnede sanseudstilling Underverdenens Parykparade og arbejder med vores egne kreative parykker i værkstedet.

Familiesøndage er et fast tilbud for børn den sidste søndag i hver måned fra kl. 11- ca. 12.30. Dagen består først af en omvisning i børnehøjde med sjove øvelser undervejs. Bagefter er der en kreativ opgave i børneværkstedet, som tager udgangspunkt i noget af det, I lige har set i udstillingen.

'Underverdenens Parykparade' af kunstneren Seimi Nørregaard har skabt en udstilling, der er helt anderledes end normalt: man må nemlig røre ved og kravle på kunsten! Den er den første i en ny serie af legende, sansemættede udstillinger, der hvert andet år vil finde sted på Sorø Kunstmuseum. Udstillingerne skal appellere til nysgerrigheden og give lyst til at bruge alle sanser – at røre, lytte, lugte, kravle, ligge eller spille en rolle.

Til Familesøndagen d. 30/1 går vi på opdagelse i Underverdenens Parykparade. Her finder vi inspiration til at lave fantastiske parykker i værkstedet efterfølgende.

Pris:

25 DKK. pr. barn.

Voksne gratis ved betalt entré eller med klubkort.

Udsolgt

Sorø Kunstmuseum Familiesøndage Storgade 9