FOREDRAG: Dannelsesrejser i guldalderen

I forbindelse med Sorø Historiske Festival 2023 afholder Sorø Kunstmuseum et foredrag om guldaldermalernes dannelsesrejser, der blandt andet gik til Italien og Konstantinopel. Foredraget finder sted torsdag den 29. juni fra kl. 16-17.

For de billedkunstnere, der hørte til Den Danske Guldalder (ca. 1800-1850), var rejsen til udlandet en essentiel del af deres kunstneriske dannelse. Specielt Rom var et populært rejsemål på grund af byens antikke bygninger og billedskønne landskaber, men kunstnernes veje førte også til Grækenland og Konstantinopel (det nuværende Instanbul). Alt dette og mere til kan du høre om til foredraget på Sorø Kunstmuseum, hvor der også vil blive serveret en duftende kop tyrkisk te.

Kl. 16: Velkomst og servering af tyrkisk te i salen

Kl. 16-ca. 16.45: Foredrag

Kl. 16.45-ca. 17: Spørgsmål

Billetter

Alm. billet inkl. te og entré til museet: 150 kr.

Klubbillet inkl. te: 100 kr.

Foredraget er en del af Sorø Historiske Festival (27. juni - 2. juli 2023) arrangeret af Foreningen 1684-1862.