Gylden Torsdag (Tilbage til Rødderne) + GULD BAR

Skyd juni i gang på den bedst mulige måde: nemlig ved at komme til Gylden Torsdag og GULD BAR på Sorø Kunstmuseum!

Torsdag den 2. juni fortæller museumsinspektør Mathilde Helnæs om den nyåbnede udstilling 'Tilbage til Rødderne', som hun har været kurator på.

Efter omvisningen er der rig mulighed for at blive hængende til GULD BAR, som forhåbentlig er rykket ud i gårdhaven. Til GULD BAR vil der som sædvanlig være DJ, drikkevarer og lidt at spise. Det er GRATIS at deltage i GULD BAR og alle er velkomne - også børn!

Priser for Gylden Torsdag:

Alm. billet inkl. én drikkevare og entré på dagen: 110 kr.

Klubbillet inkl. én drikkevare: 60 kr.

Med sommerens særudstilling ”Tilbage til rødderne” sætter Sorø Kunstmuseum fokus på vores relation til naturen og undersøger, om man gennem værker af aktuelle samtidskunstnere kan etablere en form for kommunikationsbro mellem natur og menneske, for måske på den måde at kunne ”vende tilbage til” eller tilnærme os naturen.

Alle kunstnerne har til udstillingen ”Tilbage til rødderne” på hver deres måde givet bud på, hvordan man på forskellig vis kan tilnærme sig naturen. Værkerne peger alle på vores komplekse forhold til naturen, men også på vores fascination og ønske om at være den nær – men måske mest af alt fremhæver kunstnerne nødvendigheden af at lytte og være åben for nye mulige sameksistenser. De søger således alle mod rødderne i deres afsøgning af, hvordan mennesket er forankret i og sammenhængende med naturen. Det er nogle meget forskellige tilgange, der alle giver stof til eftertanke.

Kunstnere: Anna Bak (DK), Gry Bagøien (DK), IC-98 (FI), Lisbeth Bank & Pernille Bøggild (DK), Rasmus Myrup (DK), Sonja Strange (DK), Ulrik Heltoft (DK) og Emil Westman Hertz (DK).