SOMMERJAZZ: Lars Danielsson & Grégory Privat

Torsdag den 27. juli spiller to af verdens bedste jazzmusikere på Sorø Kunstmuseum!

Det bliver en koncert af den ypperste kaliber vi skal nyde, når Lars Danielsson og Grégory Privat indtager Sorø Jazzfestival til sommer. Direkte fra verdens største jazzscener, lander duoen på Sorø Kunstmuseum, hvor de giver en yderst sjælden intimkoncert.

‘Vores liv skaber poesi’ siger Lars Danielsson og poesi er hvad vi skal lytte til når duoen sammen bevæger sig ind i et helt særligt musisk rum af fintvævede toner. En nordisk klang er kernen i værket, men herudfra rejser vi til Mellemøsten, Balkanlandene og syden og tilbage til norden.

Grégory Privat (Martinique), bosat i Frankrig, er en af den europæiske jazzscenes absolut største stjerneskud. Herboende svenske Lars Danielson er allerede en veletableret stjerne på jazzens himmel, højt anerkendt som både bassist, cellist og komponist. Sammen spiller de i Lars Danielssons Liberetto Quartet og det er musik komponeret af Lars Danielsson bla. fra Liberetto III vi skal nyde på Sorø Jazzfestival i år. Velkommen til en stor musikalsk oplevelse.

Program:

Kl. 16-ca. 17.30: Koncert v.  Lars Danielsson & Grégory Privat