SOMMERVÆRKSTED FOR BØRN: Plantefarvning

Fra tirsdag til søndag i sommerferiens uge 27 inviterer vi børn og deres voksne til at eksperimentere med plantefarvning i museets kreative værksted.

Vi er omgivet af naturlige farvestoffer lige udenfor vores dør. Med udgangspunkt i naturen omkring os og kunstmuseets udstilling Tilbage til Rødderne, kan du i ferien selv prøve kræfter med at fremstille farver.

Farveblækken bruger vi til at indfarve stof, male og tegne på papir. Plantefarver kan være svære at styre og det vil derfor være et eksperimenterende farvelaboratorium med vejledning undervejs.

Plantefarvningsværkstedet er åbent fra tirsdag d. 5. juli til søndag d. 10. juli fra kl. 12-15. Husk, at du også kan gå med på lynomvisning i børnehøjde de samme dage fra kl. 11-11.30.

Alder: ca. 8-16 år.

Pris:

Børn: 30 kr.

Voksne: gratis v. betalt entré eller med klubkort.

Sorø Kunstmuseum Storgade 9