FAMILIESØNDAG: Det overflødiges værksted

Kom med til Familiesøndag den 28. april, hvor vi går på opdagelse i vores sanseudstilling FABRICA, der er fyldt med stof, flet og puder. Her må man røre ved og kravle på kunsten! Bagefter arbejder vi med "overflødige" tekstiler i værkstedet - altså gammelt tøj og stof, der alligevel skulle være smidt ud. Vi fletter farverige fletninger og laver fine stofguirlander.

Vi glæder os til at se store og små til en hyggelig formiddag på museet!

Familiesøndag er et fast tilbud for børn den sidste søndag i hver måned fra kl. 11.15- ca. 12.45. Dagen består først af en omvisning i børnehøjde med én af museets kunstformidlere. Bagefter er der en kreativ opgave i børneværkstedet, som tager udgangspunkt i noget af det, I lige har set i udstillingen.

Værkstedsbillet barn: 40 kr.
Voksne er gratis ved betalt entré til museet eller med klubkort.

Husk at caféen har mulighed for at lave en lækker børnetallerken (med frugt, grøntsager, brød med forskelligt pålæg og lidt sødt) til 75 kr. Du kan med fordel reservere bord på cafe@sorokunstmuseum.dk.

Sorø Kunstmuseum Familiesøndage Storgade 9