Kunstnersalon: Mig og onkel Albert. Foredrag ved Peter Holck

Kunstneren Peter Holck fortæller om sine samtaler med og inspiration fra kunstneren Albert Mertz - omdrejningspunktet for efterårets særudstilling.

Kom og hør kunstneren Peter Holck fortælle om sine samtaler med og inspiration fra kunstneren Albert Mertz.

Peter Holck var med på det første hold af kunststuderende, som Mertz underviste på kunstakademiet fra 1980-81.

I denne salon fortæller Peter Holck om sine samtaler med og inspiration fra kunstneren Albert Mertz - omdrejningspunktet for efterårets særudstilling.Efter en personlig omvisning i udstillingen Alt dette er Deres! Albert Mertz 100 år på Sorø Kunstmuseum tager Peter os med til Udstillingsstedet Sorø, hvor han på udstillingen "Mig og onkel Albert" viser sine egne værker malet som en dialog med og hyldest til Mertz.