TØJBYTTEDAG: Byt-til-nyt tøjmarked i kunstmuseets gård

Lørdag den 4. maj inviterer Unges Kunstrum, SUP og Sorø Kunstmuseum til et byt-til-nyt tøjmarked i kunstmuseets gård, hvor du kan få frisket dit klædeskab op.
Tag alt dit gamle tøj med og aflever det på kunstmuseet mellem kl. 10-12, hvor du vil få point, som du kan bruge til at bytte til nyt tøj. Fra kl. 13-15 lægger vi nemlig alt tøjet frem, så man kan se, prøve og vælge det, man vil have med hjem. OBS: det er helt gratis at deltage, men jo mere tøj du tager med, jo mere kan du tage med hjem. Vi glæder os til at se dig og alt dit gamle tøj.

Tøjbyttedagen er arrangeret i forbindelse med museets aktuelle særudstilling FABRICA af Eva Steen Christensen og Nikolaj Danielsen; en sanselig udstilling med genbrugstekstil- og materialer som omdrejningspunkt. Tøjindustrien er en af de industrier i verden, der forurener mest og bruger flest ressourcer. Derfor vil kunstmuseet i samarbejde med de fantastiske unge mennesker fra Unges Kunstrum og Sorø Ungdomsprojekt (SUP) byde ind med et arrangment, hvor vi udnytter det tekstil og tøj, der allerede er produceret, og giver det nyt liv ved at give det videre.

Arrangementet finder sted samme dag som Sorø Street Festival arrangeret af Sorø Handel og Service, så der er absolut meget at opleve denne lørdag i Sorø.

Fri adgang