UNGES KUNSTRUM

Kom til Unges Kunstrum hver onsdag fra kl. 15-18!

Unges Kunstrum er et nyt tilbud til unge mellem 15-25 år på Sorø Kunstmuseum. Det finder sted i museets café og værksted hver onsdag fra kl. 15-18 indtil foråret 2025.

I øjeblikket arbejder Unges Kunstrum med redesign og up-cycling af gamle tekstiler. Medbring derfor gerne noget tøj, der trænger til nyt liv.

Unges Kunstrum er et mødested for unge, der har lyst til at arbejde kreativt i et åbent uformelt værksted sammen med andre. Mange unge synes, det er sjovt og afslappende at tegne, male, hækle, strikke og lave sine egne ting. Her vil der være materialer til rådighed og man kan også selv tage sine ting med. Man kan endda få sparring fra museets kunstformidlere og inviterede kunstnere i forhold til at udvikle sine egne og kollektive kreative projekter. Sammen udvikler vi kulturevents for andre unge i Sorø.

Unges Kunstrum er et nyt projekt støttet af Slots- og Kulturstyrelsen, Augustinus Fonden og Sorø Kommune. Unges Kunstrum samarbejder med SUP Sorø Ungdomsprojekt, Sorø Fri Fagskole, Sorø Akademi og Sorø Bibliotek.

Projektleder og vært for Unges Kunstrum: Andreas Spinner Nielsen.

Vi ses i Unges Kunstrum hver onsdag fra kl. 15-18!

Du kan følge os på Instagram: @ungeskunstrum

Fri adgang