VINTERJAZZ: Pianist Søren Kristiansen

Pianisten Søren Kristiansen giver koncert på Sorø Kunstmuseum!

Den eminent altfavnende pianist Søren Kristiansen sætter sig den 24. februar kl. 15.00 til flyglet på Sorø Kunstmuseum. Han er måske (lidt ufortjent!) blevet bedst kendt som pianisten bag “hr. Weyse” fra den populære TV-serie ”Badehotellet”, men Søren Kristiansen er i egen ret en stor stjerne på den danske jazzhimmel. Nu har han sammen med bassisten Thomas Fonnesbæk indstuderet et repertoire hentet fra det jazzhistoriske samarbejde mellem Oscar Peterson og Niels-Henning Ørsted-Pedersen for 40 år siden. Det er vildt lækker virtuost swingende musik!

Søren Kristiansen har både modtaget ”Ben Webster Prisen”, ”Dansk Jazz Prisen” og ”Palæ Bars Jazzpris” samt været nomineret til en Grammy og opnået prisen for årets bedste jazzplade med soloindspilningen ”With a song in my heart”. Stjernestøvet er således drysset ned over ham i takt med en frodig karriere som medlem af diverse bands og som akkompagnatør for adskillige solister.

Priser

Alm. billet inkl. museumsentré på dagen: 230 DKK.

Klubbillet: 215 DKK.

Tilkøb af tapas inkl. én drikkevare (serveres kl. 13 på dagen): 150 DKK.